خدمت

خدمت

معتقدم؛
خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد. حتّی در روایات، دستگیری از دیگران و گره گشودن از مردم، نسبت به برخی اعمال عبادی نظیر حج یا عمرۀ مستحب، از ثواب والاتری برخوردار است. هر کس باید از آنچه دارد به دیگران انفاق کند. کسی که مال دارد، به‌اندازۀ توان از‌ دیگران دستگیری کند. آنکه علم دارد، از ترویج علم خود دریغ نکند، آنکه از قلم توانا برخوردار است، قلم خود را در راه سعادت دیگران به کار گیرد. آنکه وجاهتی دارد، از آبرو‌ و شخصیّت خود، برای حلِّ مشکلات مردم استفاده کند. آنکه قدرت و ریاستی دارد، از آن در جهت خدمت استفاده کند. و بالأخره آن کسی که هیچ چیز ندارد، لااقل به دیگران دعا کند و برای همنوعان خود، خیر و خوشی بخواهد.

خدمت در افسران خدمت در آپارات خدمت در اینستاگرام خدمت در مستضعفین خدمت در روشنگری خدمت در شبکه های اجتماعی
طبقه بندی موضوعی

گناه شجریان چیست!؟

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ب.ظ

گناه شجریان این نیست که با اجنوی سرلخت عکس انداخته یا با آن یکی خانوم سر لخت دیگر، مگر در محافل خصوصی این آقایان و خانومها چیز دیگری بجز این حالتها انتظار دارید؟

شجریان را بابت این عکس ها ملامت نکنید! تعجب می کنم! برداشته اند دو سه تا عکس از محمد رضا شجریان و خواننده زن اونور آبی و مجری زن یک شبکه ماهواره ای انداخته اند در سایتها و ملت هم هی به این عکسها نگاه می کنند و بد و بیراه نثار شجریان می کنند.

ضمن اینکه این گناهان برای این افراد و اصولاً برای هر کس دیگری، به نوعی جزو گناهان خصوصی و شخصی آنها تلقی می شود و شاید گیر دادن ما به آنها خیلی وجهی نداشته باشد.

شجریان

گناه شجریان عکس گرفتن کنار یک پیرزن 59 ساله یا یک دخترک تازه به دوران رسیده نیست؛ گناه شجریان حضور در تحریریه شبکه معاند و بهایی پرور و صهیونیستی بی بی سی فارسی و اتفاقاً عکس یادگاری گرفتن با عناصر فرقه ضاله بهاییت و صهیونیستی است ؛ گناه شجریان توهین به امام خمینی این احیاگر سترگ اسلام ناب محمدی در قرن بیستم و دمنده روح تکلیف و بیداری به مسلمانان و مستضعفان جهان است که در مصاحبه با رادیو آمریکا ابراز کرده است.

شجریان

آری. شجریانی که روزی در حرم مطهر ثامن الائمه "ع" قرآن می خواند و روزی « ربنا»یش زینت بخش لحظه های افطار ما بود، الان در دامان شیطان بزرگ و صهیونیسم و شبکه بهایی پرور بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و ...به امام و مردم و انقلاب اسلامی ملتش توهین می کند. این است که آرزو می کردیم کاش او تنها با یک دخترک جویای نام یا یک بیوه زن چند شوهر عوض کرده 59 ساله عکس انداخته بود و سطح معصیت کاری او به همین جا ختم می شد.

این هشداری ست برای برخی هنرمندان عزیز که نکند به سابقه خود در انقلاب و فعالیتهای دینی و سیاسی، غره شده که من آنم که رستم بود پهلوان و فراموش کرده اند که گاهی یک لحظه غرور و جدایی از خط دین و مکتب، می تواند ما را برای همیشه به ضلالت ببرد. پس جا دارد که دعا کنیم :

ربنا ! لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا ...

البته از ته دل برای خود!

چون زمانی گفته بود: "ربنا متعلق به همه مردم است"، اما خود را از مردم جدا کرد...!

شجریان

غافل بود از اینکه مردم به هیچ چیز جز قرآن و عترت دل نمیبندند و هرکس از این مسیر خارج شود دیگر آن شخص حتی اگر به ظاهر عالم هم باشد در دل مردم جایگاهی ندارد چه برسد به آقای شجریان.

فراموش نکنیم که اماممان ـ ۱۳۷۰/۱۲/۱۳ در جمع گروه معارف اسلامی صدای جمهوری اسلامی ایران ـ مسیر را مشخص نمودند و فرمودند:

«آن «ربّنا»هایى که شجریان خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب مى‌گذارند، یک کار هنرى است؛ یک کار حالى نیست؛ مناسب نیست که بعد از اذان، کسى بخواهد آن‌طور چیزى را بگذارد؛ نه، بعد از اذان، به نظرم مى‌رسد که همین صداى معمولىِ مسجدىِ ما بهتر و مناسبتر باشد.»
شاید پیشبینی این روزها را میکردند، اما کو گوش شنوا...
قابل توجه آقای پرویز فارسیجانی، دبیر شورای معارف سیما که گفته بودند رمضان بدون ربنا معنایی ندارد
و آقای غلامحسین امیرخانی که گفته بودند مردم را از شنیدن ربنا محروم نکنیم
بگذریم...
اکنون ربنای جدید را تا اطلاع ثانوی با احتیاط گوش کنید...!
 
دریافت
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۷
خدمت

نظرات  (۳)

۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۹ محمد رضا حسینی بغداد آبادی
سلام
مطالب خوبی را داخل وبلاگتان دیدم
امیدوارم موفق و پیروز باشید
ارادتمند همیشگی شما
حسینی
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون آقای مهندس...
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۶ وحید دهقانیض
اسماعیل جان عالی بود
پاسخ:
ممنون برادر...
خدا ما را هدایت کند و بر راه مستقیم پایدار بدارد


ممنون
پاسخ:
تنها راه ماندگاری در صراط مستقیم، بالا بردن سطح آگاهی و بصیرت است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی